poniedziałek, 24 września 2012

Barszczyk czerwony

Oto tradycyjna wersja barszczu czerwonego w wydaniu dla dzieci. Dzięki temu, że przedstawiony barszczyk oprócz buraków zawiera też inne warzywa, cechuje się wyższą wartością odżywczą. Ponadto nie ma potrzeby dodatkowego zagęszczania zupki mąką, zmiksowane warzywa w tej roli spisują się znakomicie.
Polecam!

-po 10 miesiącu życia-
(bez przypraw po 7 miesiącu)



Składniki:
  • średniej wielkości burak
  • kawałek pora
  • kawałek pietruszki
  • pół marchewki
  • ćwierć selera
  • kromka chleba
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • koperek
  • sól
  • pieprz
  • łyżeczka oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego
  • 250 ml wody źródlanej lub nisko zmineralizowanej

Przygotowanie:

Warzywa dokładnie myjemy, obieramy i kroimy na mniejsze kawałki. Następnie wrzucamy je do 250 ml gotującej się wody. Dodajemy jeden liść laurowy, dwa ziarenka ziela angielskiego i gotujemy na małym ogniu pod przykryciem około 20 minut (warzywa muszą być miękkie). Po ugotowaniu całość przelewamy do blendera, doprawiamy odrobiną soli, pieprzu i koperku, dodajemy jedną łyżeczkę oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego i rozdrabniamy do odpowiedniej konsystencji. Na koniec zupkę przekładamy do miseczki i posypujemy kawałkami chlebka.

Smacznego!




3 komentarze:

  1. Zmodyfikowałam przepis i dodałam łyżeczkę jogurtu naturalnego, czysty barszczyk nie do końca przypadł do gustu mojemu synkowi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiscie, nie kazdemu dziecku smakuje to samo, gratulacje za pomysl :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak w ogóle to pomysł z Blogiem super, korzystam prawie codziennie. Synkowi wszytko smakuje a ja mam frajdę z gotowania. Ze starszym nie mam problemów bo je wszystko a młodszy bardzo wymagający jest.
    Dzisiaj będzie twórczość własna zupka z cukinii z ziemniaczkami.
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń