czwartek, 24 stycznia 2013

Pulpeciki cielęce z marchewką i kaszą manną w sosie pomidorowym

Pozdrawiam serdecznie wszystkie czytelniczki! Cieszy mnie to, że mimo mojej długiej nieobecności wciąż jesteście ze mną :) Ze względu na pewne "zawirowania" w życiu musiałam na chwilę zrobić przerwę w pisaniu bloga, ale już jestem. Zaczynamy od cielęcych pulpecików z marchewką i  kaszą manną. 
Polecam!

-po 12 miesiącu życia-


Składniki:

Pulpeciki:
  • 3 łyżki mielonego mięsa cielęcego
  • pół suchej kajzerki
  • bułka tarta
  • 2 łyżki kaszy manny
  • jajko
  • natka pietruszki
  • mała marchewka
  • sól
  • pieprz
Sos:
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • łyżka jogurtu naturalnego
  • majeranek

Przygotowanie:

Na początek pół suchej kajzerki namaczamy w mleku. Marchewkę dokładnie myjemy, obieramy i ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Następnie do startej marchewki dodajemy 3 łyżki mielonego mięsa cielęcego, jajko, 2 łyżki kaszy manny, 1 łyżkę posiekanej natki pietruszki i wcześniej namoczoną bułkę. Jeśli masa jest za rzadka, dodajemy do niej odrobinę bułki tartej, po czym doprawiamy solą i pieprzem. Na koniec z masy formujemy pulpeciki wielkości śliwki, wrzucamy je na wrzątek i gotujemy około 25 minut.

W tym czasie możemy przygotować sos pomidorowy. W tym celu do 2 łyżek przecieru pomidorowego, dodajemy łyżkę jogurtu naturalnego (najlepiej rzadkiego, mój był nieco za gęsty). Sos podgrzewamy i doprawiamy majerankiem.

Ugotowane pulpeciki polewamy sosem i gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz