niedziela, 30 września 2012

Zupka z kabaczka i bakłażana z makaronem

Weronika skończyła kilka dni temu 11 miesięcy! Uznałam, że to odpowiedni moment na włączenie do jej diety MAKARONU. Jestem jego wielką miłośniczką, dlatego jestem pewna, że nie raz zagości w małej miseczce mojej córki. Makaron jest dobrym zamiennikiem kasz glutenowych. 
Dzisiaj wykorzystałam go jako dodatek do zupki.
Polecam!

-po 11 miesiącu życia-


Składniki:
  • kawałek kabaczka
  • kawałek bakłażana
  • 2 łyżki makaronu dowolnego kaształu
  • łyżeczka oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego
  • słodka papryka - przyprawa
  • sól
  • pieprz
  • 250 ml wody źródlanej lub nisko zmineralizowanej 

Przygotowanie:

Kabaczek i bakłażana dokładnie myjemy, obieramy ze skórki i kroimy na małe kawałki. Do 250 ml gotującej się wody wrzucamy przygotowane warzywa i 2 łyżki makaronu. Gotujemy na małym ogniu pod przykryciem około 15 minut. Po tym czasie zupkę przelewamy do blendera, dodajemy łyżeczkę oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego i przyprawiamy odrobiną słodkiej papryki, soli i pieprzu. Na koniec danie rozdrabniamy do odpowiedniej dla naszego dziecka konsystencji.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz