poniedziałek, 17 września 2012

Placuszki z jabłkiem

Placuszkami z jabłkiem otwieram nową kategorię dań - Placki i naleśniki. 
Miło mi, że wchodzicie na mojego bloga i że zdobył on wasze uznanie. 
Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do przygotowania placuszków!

-po 10 miesiącu życia-



Składniki: 
(na około 6 placków)
  • jabłko
  • żółtko jajka
  • 5 miarek mleka modyfikowanego
  • 150 ml wody źródlanej lub nisko zmineralizowanej
  • 4-5 łyżek mąki pszennej
  • łyżeczka oleju słonecznikowego

Przygotowanie:

Jabłko dokładnie myjemy, obieramy ze skórki i ścieramy na tarce o grubych oczkach (chodzi o to, aby kawałki jabłka były lekko wyczuwalne). W 150 ml wody rozpuszczamy 5 miarek mleka modyfikowanego. Do przygotowanego w ten sposób mleka dodajemy żółtko i jedną łyżeczkę oleju. Mieszamy. Następnie powoli dodajemy mąkę aż do uzyskania konsystencji przypominającej gęstą śmietanę (około 4-5 łyżek). Na koniec do ciasta dodajemy starte jabłko. Po dokładnym wymieszaniu, na teflonowej patelni smażymy (bez dodatkowego tłuszczu!) średniej wielkości placuszki.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Hej :)
    Właśnie zrobiłam mojemu Synkowi placuszki z jabłuszkami, bardzo nam :)) smamkowały, choć miałm wrażenie, że są w środku surowe?? Nie wiem, czy to przez wilgoć jabłek, czy tak mają one wyglądać? Wszystko zrobiłam zgodnie z przepisem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie wychodzą dość wilgotne, wydaje mi się, że to przez dodatek mleka modyfikowanego, (nie raz miałam taką sytuację) ale surowe zdecydowanie nie są, nam w każdym razie na pewno nie zaszkodziły. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. my również je smażyliśmy, tak wyglądają jak opisujecie dość mokre w środku, jakby surowe, ale nam również smakowały i nie zaszkodziły, ciężko je też trochę się przewraca, ale tę sztukę smażenia opanujemy z czasem im więcej razy tym mam nadzieje będą bardziej perfekcyjne :)

    OdpowiedzUsuń