niedziela, 2 grudnia 2012

Pasta z wędzonej makreli i marchewki

Otwieram nową kategorię dań: Na kanapkę. Znajdą się tutaj moje pomysły na to co możemy położyć dziecku na chlebek. Jako pierwszy przedstawiam prosty przepis na pastę z makreli. Polecam!

-po 12 miesiącu życia-
(uwaga, alergen!)


Składniki:
  • 3 łyżki rozdrobnionej  wędzonej makreli (uwaga na ości!)
  • pół marchewki
  • łyżeczka posiekanej cebuli
  • łyżka 12% śmietany
  • sól
  • pieprz

Przygotowanie:

Marchewkę myjemy, obieramy i ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Następnie do marchewki dodajemy rozdrobnioną rybę, łyżeczkę drobno posiekanej cebuli i łyżkę śmietany. Na koniec pastę doprawiamy odrobiną soli i pieprzu i dokładnie mieszamy.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Świetny pomysł, nie wpadłabym na to, żeby połączyć makrelę z surową marchewką. Ja pozostaję przy bardziej tradycyjnych połączeniach z twarogiem lub jajkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta pasta jest świetna. Sama ją robię i jest pycha :)


    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna propozycja, ale według mnie nie dla dzieci. Ryby wędzone są niezdrowe. Nie powinni ich jeść dorośli, a co dopiero dzieci choć sama lubię od czasu do czasu zjeść wędzoną makrelę. Może lepiej było by upiec jakąś rybkę i z niej zrobić pastę.
    Zapraszam do mnie, ostatnio dodałam przepis na przeryszny pasztet dla małych dzieci. Idealny jako smarowidło na kanapeczkę.
    Pozdrawiam
    www.szymonekancymonek.com.pl

    OdpowiedzUsuń