poniedziałek, 22 października 2012

Makaron z kurczakiem i szpinakiem

Przedstawiam kolejny pomysł na danie z wykorzystaniem makaronu. Tym razem ze szpinakiem i piersią kurczaka. Słowo o szpinaku, okrytym niesłusznie złą sławą. Szpinak wcale nie jest niesmaczny!
Ponadto ma wiele cennych składników odżywczych. Jest bogatym źródłem witaminy C i żelaza.
Polecam!

-po 11 miesiącu życia-


Składniki:
  • 15g piersi z kurczaka
  • garść liści szpinaku świeżego lub mrożonego
  • pół szklanki makaronu (dowolny kształt)
  • ząbek czosnku
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • łyżeczka jogurtu naturalnego
  • sól
  • pieprz

Przygotowanie:

Pierś z kurczaka oczyszczamy i kroimy na małe kawałeczki. Makaron gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Na teflonowej patelni, bez użycia tłuszczu podsmażamy przez chwilę przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i przygotowane mięso. Następnie dodajemy szpinak i  dalej podsmażamy na małym ogniu przez ok 5 minut raz na jakiś czas mieszając. Po tym czasie do dania dodajemy łyżeczkę jogurtu naturalnego i łyżeczkę oliwy z oliwek. Przyprawiamy odrobiną soli i pieprzu po czym całość mieszamy i zdejmujemy z ognia. Na koniec łączymy ugotowany makaron z przygotowanym sosem i rozdrabniamy danie do odpowiedniej konsystencji przy użyciu blendera. Etap rozdrabniania możemy pominąć jeżeli wybierzemy odpowiednio drobny makaron, a pierś z kurczaka pokroimy na malutkie kawałeczki.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. To mnie natchnęło, mieliśmy weekend pod znakiem szpinaku :) tylko ja dodałam jeszcze 2 łyżki groszku zielonego i zdecydowanie więcej jogurtu. I przyprawiłam to bazylią i odrobiną gałki muszkatołowej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzisiaj zrobiłam mojemu maleństwu to danie zjadł wszystko aż się zdziwiłam super przepis i pomysł

    OdpowiedzUsuń