sobota, 8 września 2012

Mleczny krem ze śliwkami i żółtkiem

 Przedstawiam przepis na pyszny mleczny krem z owocami. Ja wybrałam śliwki, które wyróżniają się niezwykłym bogactwem witamin i minerałów, ale oczywiście można też sięgnąć po jakikolwiek inny owoc.
Polecam!

 -po 8 miesiącu życia-



Składniki:
  • 90 ml wody źródlanej lub nisko zmineralizowanej
  • 2 śliwki
  • 3 miarki mleka modyfikowanego
  • żółtko
  • łyżeczka mąki ziemniaczanej

Przygotowanie:

W 50 ml wody rozpuszczamy 3 miarki mleka modyfikowanego, dodajemy jedną łyżeczkę mąki ziemniaczanej i mieszamy. Pozostałe 40 ml wody mieszamy z żółtkiem i zagotowujemy.
Następnie do wrzącej wody z żółtkiem powoli wlewamy przygotowane mleko z mąką. Całość zdejmujemy z ognia i mieszamy aż do zgęstnienia.
Śliwki dokładnie myjemy, obieramy i usuwamy pestki, następnie wrzucamy do blendera śliwki i przygotowany wcześniej budyń mleczny. Rozdrabniamy, aż do otrzymania jednolitej konsystencji.
Na koniec owocowy krem przekładamy do miseczki.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Super pomysl i swietnie wyglada, mam zamiar wyprobowac ale czy nie trzeba zagotowywac po dodaniu mieszanki z maka ziemniaczana? I czy w tak wysokiej temperaturze nie "gina" wartosci odzywcze mleka mod.?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję:) Ja nie gotowałam, sam wpływ wysokiej temperatury sprawia, że mąka nie jest "surowa". Jeśli chodzi o wartości odżywcze mleka modyfikowanego to wiem na pewno, że nie należy go gotować. Ale sądzę, że na pewno niektóre związki w mleku ulegają zniszczeniu. W tym przepisie dodatek mleka ma wpływać głównie na smak dania. Ja córeczce to mleko w kremie potraktowałam dodatkowo, w ciągu dnia dostała tyle samo mleka co zawsze, także myślę, że nie ucierpiała:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń